Polityka prywatności na stronie internetowej szkoły językowej

Polityka prywatności na stronie internetowej szkoły językowej

Będąc właścicielem strony internetowej swojej szkoły językowej stale uzyskujesz dostęp do danych osobowych, dlatego też tak ważna jest ochrona przed naruszeniami.
Niemniej ważne jest też to, aby użytkownik był w pełni świadomy w jakim celu je udostępnia, w jaki sposób będą one później wykorzystywane i kto będzie miał do nich dostęp.

Czym jest polityka prywatności?

To dokument za pomocą którego przedsiębiorca realizuje swoje obowiązki informacyjne.

Wskazuje w nim przede wszystkim dane, które są przez niego gromadzone, sposób i cel ich przetwarzania oraz podmioty, które będą miały do nich dostęp.

Czy polityka prywatności jest obowiązkowa?

Może być to zaskakujące, ale ani RODO ani ustawa o ochronie danych osobowych nie zawiera wprost obowiązku posiadania polityki prywatności.

Jednak z wyżej wymienionych ustaw i rozporządzeń oraz z prawa telekomunikacyjnego wynikają obowiązki informacyjne, których realizację polityka prywatności znacząco ułatwia. W przeciwnym wypadku musiałby być one realizowane osobno przy każdej czynności, która tego wymaga.

Kiedy trzeba zamieścić politykę prywatności na stronie internetowej?

Obowiązek informacyjny powstaje, gdy wchodzisz w posiadanie danych innych osób. Takich sytuacji może być wiele, na przykład:

  • prowadzisz zapisy na newsletter, webinar, wydarzenie
  • zbierasz dane klientów, ponieważ sprzedajesz kursy, materiały dydaktyczne
  • zbierasz dane kontaktowe użytkowników
  • istnieje możliwość zamieszczania na stronie komentarzy, opinii
  • strona używa plików cookies
  • prowadzisz fanpage na Facebooku

Pamiętaj, że jeśli na Twojej stronie znajduje się przekierunkowanie na inną witrynę, warto umieścić informację, że może tam obowiązywać inna polityka prywatności.

Polityka prywatności a Facebook

Jeżeli fanpage na Facebooku ma charakter zawodowy i służy promowaniu strony, to podlega przepisom RODO.

Pamiętaj, że prowadząc stronę firmową, w ustawieniach profilu możesz pobrać zanonimizowany raport Facebooka dotyczący danych pobranych w ramach działalności na tym portalu.

Administratorem danych może być jednocześnie kilka podmiotów. W tym wypadku obowiązki informacyjne spoczywają zarówno na portalu Facebook, jak i na przedsiębiorcy, który za jego pomocą prowadzi swój fanpage.

Zasady ochrony danych nie tylko dotyczą osób zalogowanych, które polubiły profil przedsiębiorcy, ale też tych wyłącznie odwiedzających stronę.

Najlepszym miejscem na umieszczenie polityki prywatności będzie zakładka „informacje”.

Jeżeli strona posiada piksel Facebooka, który umożliwia śledzenie statystyk, to należy umieścić stosowną informację w polityce prywatności zamieszczanej na stronie o tym, że przetwarzane dane trafiają do innego podmiotu, którym w tym przypadku jest Facebook.

Zgodnie z wymogami Facebooka, w Polityce prywatności musisz umieścić także informację o tym, że Facebook jest współadministratorem danych w zakresie statystyk.

Polityka prywatności a pliki cookies

Ciasteczka to małe pliki, które wymieniane są między przeglądarką a stroną internetową. Zapisywane są na urządzeniu z którego użytkownik korzysta.

Pozwalają one zebrać dane dotyczące m.in. rodzaju urządzenia z którego dokonywane jest logowanie oraz jego lokalizacji.

Kwestia ciasteczek ściśle łączy się z ochroną danych osobowych, więc dla zachowania spójności politykę plików cookies warto jest zawrzeć w dokumencie polityki prywatności.

Co powinna zawierać polityka prywatności?

Polityka prywatności powinna zawierać przede wszystkim informacje na temat:

  • administratora danych
  • celu ich przetwarzania
  • okresu ich przetwarzania
  • podmiotów, którym dane będą przekazywane
  • praw, które przysługują osobie je udostępniającej (żądania dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody na przetwarzanie oraz wniesienia skargi  do PUODO)
  • profilowania danych
  • danych kontaktowych do Inspektora Danych Osobowych
  • współadministratora

Gdzie umieścić politykę prywatności?

Warto jest umieścić ją na podstronie, przy czym aktywne linki do niej dobrze jest umieścić we wszystkich miejscach, w których dokonujesz zbierania danych.

Czy muszę samodzielnie przygotować politykę prywatności?

Tak! Możesz to zrobić samodzielnie.

Ale możesz też skorzystać ze wzoru Polityki prywatności wraz z instrukcją wideo, który dla Ciebie przygotowałam.

Korzystając z tego Pakietu dostosujesz nie tylko swoją stroną do RODO, ale także newsletter, stopkę e-maila, formularze na stronie oraz fanpage na Facebooku.

Zatem jeśli masz swoją stronę WWW lub fanpage na Facebooku, komunikujesz się z Klientami za pomocą e-maila, prowadzisz lub chcesz prowadzić newsletter, posiadanie Polityki prywatności to MUST HAVE w Twoim biznesie edukacyjnym.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

POLITYKA PRYWATNOŚCI

99 zł
Polityka prywatności polityka plików cookies (+ social media/mail/newsletter) – E-instrukcja ze wzorem
REGULAMIN

POLITYKA PRYWATNOŚCI
+ REGULAMIN SPRZEDAŻY

397zł
E-instrukcja wraz ze wzorem dokumentów do sklepu internetowego (Regulamin, Polityka prywatności -e- produkty, usługi

POMOGĘ CI PROWADZIĆ TWÓJ BIZNES EDUKACYJNY LEGALNIE, BEZPIECZNIE I ZGODNIE Z PRAWEM. SKORZYSTAJ Z MOICH PRAWNICZYCH SKRZYDEŁ. 

Nazywam się Kinga Konopelko. Jestem radcą prawnym i na co dzień wspieram właścicieli szkół i firm edukacyjnych, edukatorów i firmy szkoleniowe. Prowadzę konsultacje, tworzę umowy, wdrażam RODO, organizuję szkolenia lub występuję jako prelegentka na konferencjach branżowych.

To, że tak aktywnie działam dla branży edukacyjnej to nie przypadek (Więcej o tym przeczytasz TUTAJ). Znam dylematy firm edu i problemy, z jakimi na co dzień mierzą się właściciele biznesów edukacyjnych. Zapraszam Cię pod moje prawnicze skrzydła!   

KINGA KONOPELKO