Chcesz więcej?

W międzyczasie, zapraszam Cię do sprawdzenia BESTSELLERA, z którego dowiesz się, jak od strony prawnej zadbać o bezpieczną współpracę z kursantem. Więcej o ebooku poniżej.

ZNAJDŹ ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIA
PORADNIK DLA WŁAŚCICIELI FIRM EDUKACYJNYCH

59 zł

W poradniku znajdziesz:

  • odpowiedzi na 49 nurtujących Cię pytań o współpracę z kursantami,
  • przykłady prawidłowych postanowień, które możesz zastosować w swojej umowie,
  • przykłady klauzul niedozwolonych, których należy unikać,
  • wzór uzasadnienia wniosku o udostępnienie PESEL klienta z publicznego rejestru,
  • wskazówki prawne i biznesowe dot. współprac z kursantami
  • dobre praktyki

BONUS:

  • Checklista – 13 najważniejszych punktów w umowie z kursantem.

E-BOOK

SPRAWDŹ ODPOWIEDZI NA 49 KLUCZOWYCH PYTAŃ

Poznaj odpowiedzi na swoje pytania.

Działanie bez wiedzy i świadomości prawnej jest jak chodzenie po nieznanym terenie z zamkniętymi oczami.

Poradnik jest odpowiedzią na Twoje potrzeby, Twoje wątpliwości i pytania.

Czy ten poradnik jest dla Ciebie?

Jestem pewna, że wielokrotnie pojawiały Ci się pytania o to jak działać, czego wymagać, na co możesz sobie pozwolić, a na co możesz pozwolić swoim klientom. Jestem pewna, że zastanawiałeś się też co jest legalne, a co już wykracza poza Twoje uprawnienia. 

Ten e-book jest dla Ciebie jeśli:

dodatek do e-booka - praktyczna checklista

Dobra umowa to solidny fundament. Dobrze jest wiedzieć na co możesz sobie pozwolić, a co jest już niedozwolone.

Niestety, zarówno ja, jak i właściciele szkół i firm edukacyjnej obserwujemy, że coraz częściej w sytuacji sporu lub jakiegokolwiek niezadowolenia, Klienci straszą zgłoszeniem firmy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. A może sam kiedyś chciałeś wykorzystać ten argument w sporze z przedsiębiorcą gdy działałeś jako konsument?

Jest to coraz popularniejsze działanie i musimy się z tym pogodzić.  Od Ciebie jednak zależy, czy ten „straszak” na Ciebie zadziała.

W e-booku otrzymasz także jako bonus „Checklistę 13 ważnych punktów umowy z kursantem”.

Bonusowa checklista ma pomóc Ci:

E-BOOK

POZNAJ ODPOWIEDZI NA NAJBARDZIEJ NURTUJĄCE PYTANIA

49 pytań o współpracę z kursantami

znajdź odpowiedzi na nurtujące cię pytania i uporządkuj swoje współprace

FAQ

  1. Czy umowa na zajęcia edukacyjne jest obowiązkowa?
  2. Kiedy umowa ustna z Klientem to za mało?
  3. Jaki jest najczęstszy i najpoważniejszy błąd w umowach on-line?
  4. Kiedy dochodzi do zawarcia umowy?
  5. W jaki sposób Klient może zaakceptować umowę?
  6. Klient nie posiada skanera w domu. Czy może odesłać zdjęcie podpisanej umowy?
  7. Czy akceptacja umowy w treści e-maila jest wystarczająca?
  8. Co jest ważniejsze i skuteczniejsze – skan umowy czy umowa zaakceptowana elektronicznie w dedykowanym programie?
  9. Jak powinna wyglądać umowa? Czy Regulamin to także umowa?
  10. Jak wygląda model współpracy najbardziej polecany w branży edukacyjnej?
  11. Na jaki okres może zostać zawarta umowa? Co z Pakietami zajęć?
  12. Co to jest UOKiK i dlaczego muszę unikać klauzul niedozwolonych?
  13. Dlaczego UOKiK może skontrolować moją umowę na usługi edukacyjne?
  14. Klient i Uczestnik – z kim zawrzeć umowę?
  15. Dlaczego nie powinienem zawierać umowy z niepełnoletnim kursantem?
  16. Z kim powinna zostać zawarta umowa, gdy kursantem jest pracownik firmy?
  17. Jakie dane osobowe mogę zbierać na etapie zawierania umowy?
  18. Co lepiej uzyskać od Klienta – adres zamieszkania czy adres zameldowania Klienta?
  19. Czy mam prawo prosić Klienta o PESEL?
  20. Nie mam numeru PESEL Klienta. Czy mogę windykować Klienta?
  21. Jak uzyskać PESEL Klienta do potrzeb zgłoszenia Klienta do KRD lub skierowana sprawy do Sądu?
  22. Jakie dane Klienta dłużnika mogę uzyskać z bazy rejestru PESEL?
  23. Jak uzasadnić wniosek o udostępnienie numeru PESEL Klienta? Przykład.
  24. Czy mam prawo prosić Klienta o numer dowodu osobistego?
  25. Czy mogę zeskanować dowód osobisty Klienta?
  26. Czy możesz pobierać wpisowe?
  27. Czy mogę podnosić cenę za zajęcia w trakcie trwania umowy?
  28. Czy można obciążyć Klienta opłatą przed zrealizowaniem usługi?
  29. Kara umowna za nieterminowe płatności – czy można nią obciążyć Klienta?
  30. Odsetki za nieterminowe płatności – czy można obciążyć nimi Klienta?
  31. Jak szybko i prawidłowo obliczyć odsetki za nieterminową płatność dla Klienta? Linki do przydatnych narzędzi
  32. Rekompensata 40 euro za odzyskiwanie należności – kogo można nią obciążyć?
  33. Jak obliczyć rekompensatę 40 euro? Instrukcja krok po kroku.
  34. Czy, żeby dochodzić odsetek lub rekompensaty od Klienta, musisz wskazać w umowie, że masz prawo to robić?
  35. Czy można obciążyć Klienta opłatą za zajęcia w przypadku, gdy Klient nie odwołał zajęć w terminie, np. 24 godzin?
  36. Czy można wprowadzić limity odwołanych przez ucznia zajęć w danym miesiącu lub semestrze?
  37. Czy można wprowadzić obowiązek odrobienia zajęć?
  38. Czy Klient może domagać się odszkodowania za brak osiągniętych wyników?
  39. Czy Klient może domagać się odszkodowania za brak odpowiedniej jakości nauczania?
  40. Czy dochodzenie przez Klienta odszkodowania za brak odpowiedniej jakości nauczania jest proste?
  41. Czy można rozwiązać umowę w przypadku, gdy nieopłacalne będzie utworzenie grupy lub gdy liczba uczestników zmniejszy się w trakcie roku?
  42. Czy można pozbawić Klienta prawa do rozwiązania umowy?
  43. Miesięczny termin wypowiedzenia – jak go obliczać i dlaczego nie jest to takie proste?
  44. Czy można zobowiązać Klienta do zapłaty pozostałej kwoty za kurs, w przypadku gdy rozwiązał umowę w trakcie jej trwania?
  45. Czy w przypadku rezygnacji z kursu, mogę zatrzymać wszystkie wpłacone pieniądze?
  46. Czy można wprowadzić karę umowną dla Klienta z tytułu rozwiązania umowy przed terminem?
  47. Czy mogę zmieniać warunki umowy w trakcie jej trwania?
  48. Czy mogę wskazać, że sądem rozpatrującym sporną sprawę będzie sąd właściwy ze względu na siedzibę Szkoły/Firmy?
  49. Chciałbym zmienić umowy, ale boję się jak zareagują na to moi kursanci?

Branża edukacyjna jest bardzo bliska mojemu sercu. Na co dzień tworzę umowy, wdrażam RODO, pomagam w ramach indywidualnych współprac. Z uwagi na ograniczenia czasowe, nie zawsze mam możliwość udzielić konsultacji. Ten e-book ma być moim „pomocnikiem”. W poradniku zebrałam pytania, które najczęściej pojawiały się podczas konsultacji. Teraz odpowiedzi na nie możesz otrzymać dosłownie „za ułamek ceny” za konsultacje. 

W ciągu trzech pierwszych dni premiery e-booka, zakupiło go ponad 100 właścicieli biznesów edukacyjnych.

To pokazuje, jak wielka jest potrzeba uporządkowania współprac i jak ten e-book odpowiada na potrzeby branży edukacyjnej.

O autorze

radca prawny Kinga Konopelko

 Na co dzień współpracuję z branżą edukacyjną. Tworzy umowy, wdraża RODO. Występujące jako prelegentka na konferencjach branżowych organizowanych przez National Geographic Learning Polska, edunation, Lider branży edukacyjnej oraz innych. Autorka Pakietu dokumentów dla Szkół językowych i firm z branży edukacyjnej.

Jestem przekonana, że e-book pomoże Ci zweryfikować twoje aktualne współprace z Kursantami. Przekonasz się czy ustalenia które praktykujesz uwzględniają Twoje potrzeby, jak również wymogi przepisów.
KINGA KONOPELKO

Każdy właściciel biznesu edukacyjnego
może pozwolić sobie na spokój w swoim biznesie.