Chcesz więcej?
W międzyczasie, zapraszam Cię do sprawdzenia BESTSELLERA, z którego dowiesz się, jak od strony prawnej zadbać o bezpieczną współpracę z kursantem. Więcej o ebooku poniżej.
ZNAJDŹ ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIA
PORADNIK DLA WŁAŚCICIELI FIRM EDUKACYJNYCH
W poradniku znajdziesz:
- odpowiedzi na 49 nurtujących Cię pytań o współpracę z kursantami,
- przykłady prawidłowych postanowień, które możesz zastosować w swojej umowie,
- przykłady klauzul niedozwolonych, których należy unikać,
- wzór uzasadnienia wniosku o udostępnienie PESEL klienta z publicznego rejestru,
- wskazówki prawne i biznesowe dot. współprac z kursantami
- dobre praktyki
BONUS:
- Checklista – 13 najważniejszych punktów w umowie z kursantem.
Poznaj odpowiedzi na swoje pytania.
Działanie bez wiedzy i świadomości prawnej jest jak chodzenie po nieznanym terenie z zamkniętymi oczami.
Poradnik jest odpowiedzią na Twoje potrzeby, Twoje wątpliwości i pytania.
Czy ten poradnik jest dla Ciebie?
Jestem pewna, że wielokrotnie pojawiały Ci się pytania o to jak działać, czego wymagać, na co możesz sobie pozwolić, a na co możesz pozwolić swoim klientom. Jestem pewna, że zastanawiałeś się też co jest legalne, a co już wykracza poza Twoje uprawnienia.
Ten e-book jest dla Ciebie jeśli:
- prowadzisz swoją szkołę językową lub firmę edukacyjną- niezależnie od tego czy dopiero zaczynasz, czy działasz już kilkanaście lat
- współpracujesz z kursantami/ uczestnikami zajęć,
- masz pytania lub wątpliwości dot. współprac z klientami (rozwiązywania umowy, rozliczeń, odwoływania zajęć, płatności),
dodatek do e-booka - praktyczna checklista
Dobra umowa to solidny fundament. Dobrze jest wiedzieć na co możesz sobie pozwolić, a co jest już niedozwolone.
Niestety, zarówno ja, jak i właściciele szkół i firm edukacyjnej obserwujemy, że coraz częściej w sytuacji sporu lub jakiegokolwiek niezadowolenia, Klienci straszą zgłoszeniem firmy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. A może sam kiedyś chciałeś wykorzystać ten argument w sporze z przedsiębiorcą gdy działałeś jako konsument?
Jest to coraz popularniejsze działanie i musimy się z tym pogodzić. Od Ciebie jednak zależy, czy ten „straszak” na Ciebie zadziała.
W e-booku otrzymasz także jako bonus „Checklistę 13 ważnych punktów umowy z kursantem”.
Bonusowa checklista ma pomóc Ci:
- prowadzić uporządkowany biznes,
- usprawnić Twoje współprace,
- mądrze zabezpieczyć swoją firmę na przyszłość.
49 pytań o współpracę z kursantami
znajdź odpowiedzi na nurtujące cię pytania i uporządkuj swoje współprace
FAQ
E-book otrzymasz od razu po zakupie.
- Czy umowa na zajęcia edukacyjne jest obowiązkowa?
- Kiedy umowa ustna z Klientem to za mało?
- Jaki jest najczęstszy i najpoważniejszy błąd w umowach on-line?
- Kiedy dochodzi do zawarcia umowy?
- W jaki sposób Klient może zaakceptować umowę?
- Klient nie posiada skanera w domu. Czy może odesłać zdjęcie podpisanej umowy?
- Czy akceptacja umowy w treści e-maila jest wystarczająca?
- Co jest ważniejsze i skuteczniejsze – skan umowy czy umowa zaakceptowana elektronicznie w dedykowanym programie?
- Jak powinna wyglądać umowa? Czy Regulamin to także umowa?
- Jak wygląda model współpracy najbardziej polecany w branży edukacyjnej?
- Na jaki okres może zostać zawarta umowa? Co z Pakietami zajęć?
- Co to jest UOKiK i dlaczego muszę unikać klauzul niedozwolonych?
- Dlaczego UOKiK może skontrolować moją umowę na usługi edukacyjne?
- Klient i Uczestnik – z kim zawrzeć umowę?
- Dlaczego nie powinienem zawierać umowy z niepełnoletnim kursantem?
- Z kim powinna zostać zawarta umowa, gdy kursantem jest pracownik firmy?
- Jakie dane osobowe mogę zbierać na etapie zawierania umowy?
- Co lepiej uzyskać od Klienta – adres zamieszkania czy adres zameldowania Klienta?
- Czy mam prawo prosić Klienta o PESEL?
- Nie mam numeru PESEL Klienta. Czy mogę windykować Klienta?
- Jak uzyskać PESEL Klienta do potrzeb zgłoszenia Klienta do KRD lub skierowana sprawy do Sądu?
- Jakie dane Klienta dłużnika mogę uzyskać z bazy rejestru PESEL?
- Jak uzasadnić wniosek o udostępnienie numeru PESEL Klienta? Przykład.
- Czy mam prawo prosić Klienta o numer dowodu osobistego?
- Czy mogę zeskanować dowód osobisty Klienta?
- Czy możesz pobierać wpisowe?
- Czy mogę podnosić cenę za zajęcia w trakcie trwania umowy?
- Czy można obciążyć Klienta opłatą przed zrealizowaniem usługi?
- Kara umowna za nieterminowe płatności – czy można nią obciążyć Klienta?
- Odsetki za nieterminowe płatności – czy można obciążyć nimi Klienta?
- Jak szybko i prawidłowo obliczyć odsetki za nieterminową płatność dla Klienta? Linki do przydatnych narzędzi
- Rekompensata 40 euro za odzyskiwanie należności – kogo można nią obciążyć?
- Jak obliczyć rekompensatę 40 euro? Instrukcja krok po kroku.
- Czy, żeby dochodzić odsetek lub rekompensaty od Klienta, musisz wskazać w umowie, że masz prawo to robić?
- Czy można obciążyć Klienta opłatą za zajęcia w przypadku, gdy Klient nie odwołał zajęć w terminie, np. 24 godzin?
- Czy można wprowadzić limity odwołanych przez ucznia zajęć w danym miesiącu lub semestrze?
- Czy można wprowadzić obowiązek odrobienia zajęć?
- Czy Klient może domagać się odszkodowania za brak osiągniętych wyników?
- Czy Klient może domagać się odszkodowania za brak odpowiedniej jakości nauczania?
- Czy dochodzenie przez Klienta odszkodowania za brak odpowiedniej jakości nauczania jest proste?
- Czy można rozwiązać umowę w przypadku, gdy nieopłacalne będzie utworzenie grupy lub gdy liczba uczestników zmniejszy się w trakcie roku?
- Czy można pozbawić Klienta prawa do rozwiązania umowy?
- Miesięczny termin wypowiedzenia – jak go obliczać i dlaczego nie jest to takie proste?
- Czy można zobowiązać Klienta do zapłaty pozostałej kwoty za kurs, w przypadku gdy rozwiązał umowę w trakcie jej trwania?
- Czy w przypadku rezygnacji z kursu, mogę zatrzymać wszystkie wpłacone pieniądze?
- Czy można wprowadzić karę umowną dla Klienta z tytułu rozwiązania umowy przed terminem?
- Czy mogę zmieniać warunki umowy w trakcie jej trwania?
- Czy mogę wskazać, że sądem rozpatrującym sporną sprawę będzie sąd właściwy ze względu na siedzibę Szkoły/Firmy?
- Chciałbym zmienić umowy, ale boję się jak zareagują na to moi kursanci?
Branża edukacyjna jest bardzo bliska mojemu sercu. Na co dzień tworzę umowy, wdrażam RODO, pomagam w ramach indywidualnych współprac. Z uwagi na ograniczenia czasowe, nie zawsze mam możliwość udzielić konsultacji. Ten e-book ma być moim „pomocnikiem”. W poradniku zebrałam pytania, które najczęściej pojawiały się podczas konsultacji. Teraz odpowiedzi na nie możesz otrzymać dosłownie „za ułamek ceny” za konsultacje.
W ciągu trzech pierwszych dni premiery e-booka, zakupiło go ponad 100 właścicieli biznesów edukacyjnych.
To pokazuje, jak wielka jest potrzeba uporządkowania współprac i jak ten e-book odpowiada na potrzeby branży edukacyjnej.
O autorze
radca prawny Kinga Konopelko
Na co dzień współpracuję z branżą edukacyjną. Tworzy umowy, wdraża RODO. Występujące jako prelegentka na konferencjach branżowych organizowanych przez National Geographic Learning Polska, edunation, Lider branży edukacyjnej oraz innych. Autorka Pakietu dokumentów dla Szkół językowych i firm z branży edukacyjnej.
Jestem przekonana, że e-book pomoże Ci zweryfikować twoje aktualne współprace z Kursantami. Przekonasz się czy ustalenia które praktykujesz uwzględniają Twoje potrzeby, jak również wymogi przepisów.